2. Радиото като социална медиа – достигане до по-изолирани групи

Радиото е първата социална медиа за излъчване на информация и разказване на истории. Също като социалните медии, то има предимството да предоставя информация в реално време и излъчва 24 часа в денонощието.

Може ли радиото да има предимства пред социалните медии в днешно време? Определено. Ето някои от тях:

  • Достига до целевата аудитория без негативи като неяснотата кой има достъп до личната ти информация и как я използва. Радиото е ненатрапчиво и се контролира от ползвателя.

  • Има национален обхват, но позволява и насочване към аудитории по региони и по демографски характеристики.

  • Аудио посланията са по-целенасочени и не се губят между рецепти, мемета и видеа с котки.

  • Радиото е достъпно по множество начини – освен традиционния, може да го слушаме онлайн на компютъра, по сателит, като приложение на телефона, на работа, в колата, в метрото или на улицата.

Всъщност цифровизацията не намалява въздействието му, а увеличава обхвата. Много хора, които имат съпротива към социалните медии, нямат доверие на тяхното съдържание и не желаят да бъдат заливани от нежелана информация, предпочитат радио.