2. Творчески решения

Творческите решения са инструмент за решаване на проблем и постигане на целите на комуникацията. По същество това са оригинални, нови начини за предаване на послания и/или съдържание. Тук представяне някои примери за успешни решения за упражняване на въздействие в публичния сектор.

  • Хаштаг кампании

Хаштаг кампанията е кампания в социалните медии, която се организира около конкретен хаштаг и е успешен начин за привличане на внимание. За целта ни е нужен хаштаг, който е представителен за кампанията и публикуване на съдържание, което е свързано с него и го представя по привлекателен начин. Онова, към което се стремим, е да привлечем и други участници да използват хаштага за свързано съдържание, за да достигнем до по-широка аудитория. Така кампанията има потенциала да увеличи обхвата си експоненциално. В допълнение, тъй като около хаштаг често се формира дискусия, това е начин да съберем информация на едно място.

Един от емблематичните примери за успешна кампания от този вид е хаштагът на Найк #JustDoIt

  • Интересна история

В епохата на технологиите разказването на истории изглежда старомодно, но е все така въздействащо. Информацията може да убеди хората, но не ги вдъхновява. Данните не са източник на споделено преживяване, цел или смисъл. Практиката показва, че много от най-ефективните комуникации, а и най-въздействащите творби на изкуството, разказват истории.

Човек естествено помни и прави връзки по-лесно когато информацията е част от история. Историите предизвикват емоция, свързват ни с други хора, увеличават нашето разбиране и емпатия. Освен това те правят идеите и новостите по-познати, по-предвидими и по-близки до нас.

Подходящ пример за забавна история по темата от интерес е рекламен спот 2018 „Живееш в телефона си“ на UniCredit Bulbank.

  • Комбинация от образи и видео

Въздействието на образа и видеото като метод за популяризиране достигна своеобразен връх. За да привлечем вниманието на аудиторията днес ни е нужно визуално съдържание. При това образите вече не са достатъчни; те трябва да бъдат придружени от видео. Над 80% от трафика в интернет е под формата на видеа и в наши дни хората в много по-голяма степен запомнят визуално, отколкото текстово съдържание.

Както е видно от горепосочения пример, видеото ни дава възможност да разкажем история, да предизвикаме усмивка и евентуално да „стопим леда“.

Пример за видео формат ще намерите в Част 5 на справочника.