1. Примерно съдържание

Какво трябва да имаме предвид, когато създаваме съдържанието на комуникацията с аудиторията? За да разпространим правилното съдържание, трябва да имаме предвид някои характеристики на аудиторията.

Аудиторията може да е доброволна, в който случай проявява реален интерес към предмета на комуникацията, но може да е и неволна и да не проявява интерес. Когато знаем това, ще можем да преценим какво усилие ще е нужно, за да привлечем интерес към темата.

Трябва да приемем, че повечето членове на аудиторията се интересуват предимно от нещата, които засягат пряко тях или техните семейства. Ефективната комуникация трябва да може да демонстрира защо това, което предава, е важно за конкретния гражданин. Трябва да съобразим посланията си с нуждите, желанията и ценностите на тези хора.

В аудиторията има граждани с много различна степен на запознатост с темата. Добре е да сме наясно какво знаят и какво не знаят хората и най-вече да не надценяваме знанието им. Хората, които не знаят базовите неща, бързо ще загубят интерес, затова е добре да поставим всички „на една и съща страница“.

Познаването на отношението на хората към темата ни помага да намерим най-добрия начин за постигане на целите на комуникацията. Ние се стремим да убедим гражданите, че е за предпочитане да използват електронни административни услуги, което естествено ни кара да посочваме причините, поради които това е от тяхна полза. Ако обаче предварително сме наясно, че гражданите са убедени в предимствата, но имат опасения относно сигурността на данните им, тогава ще използваме други аргументи. По този начин силата на убеждението на посланията ни ще бъде правилно насочена.

Примерно съдържание за целева група А:
Възможностите, с които потенциалният потребител разполага - кои (видове) услуги са налични в електронен формат; могат да бъдат намерени, кои изискват електронен подпис.
Примерно съдържание за целева група Б:
Ползите, които потенциалния потребител ще получи – по-бързо, по-лесно, по-евтино.