Коя е целевата аудитория на комуникацията на електронните административни услуги? На кого ще говорим? Кой искаме да чуе нашето послание? Един от начините да погледнем на аудиторията е през демография и психография.
Демографията на аудиторията включва възраст, пол, образование, местоживеене. Тези категории имат отношение към идентичността и опита на хората и комуникациите трябва да ги вземат предвид. От друга страна, трябва внимателно да се избягва налагане на стереотипи на база демографска информация, защото нещата винаги са по-сложни от опростената категория. Използването на демографията не означава да променяме целта на комуникацията за всяка отделна група, а по-скоро да помислим какъв вид информация би бил най-важен за членовете на различните демографски групи.
Психографията разделя аудиторията на групи по психологически характеристики от рода на начин на живот, социален статус, активност, интереси, ценности, мнения и нагласи.
Основна целева аудитория са хората, които с най-голяма степен на вероятност ще проявят интерес към предложението, ще реагират положително на посланията и ще предприемат действие.
От комуникационна гледна точка демографско-психографската класификация очертава две основни групи:
Това е групата, която предпочита да ползва електронни услуги и с най-голяма степен на вероятност да прояви интерес към предложението.
Това е групата, която предпочита да ползва услуги на място и е слабо вероятно да прояви интерес към предложението. Това обаче не означава изключването й от комуникациите.
Разбира се, в рамките на тези основни групи има под-групи. Например, не всички професионално и социално активни хора имат присъствие в социалните медии. От друга страна, много от трудово неактивните хора проявяват активност в социалните медии и т.н. Това може да бъде отразено в динамиката на комуникациите, като се започне с целеви послания към основните групи и се прецизира на следващ етап. За целта са необходими проследяване и оценка на резултатите.