Центърът за имиграция и интеграция (ЦИИ) в партньорство с Фондация Арт Инициативи започва изпълнението на проект „Цифрови доброволци“ с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Проектът цели да допринесе за по-активно преминаване към електронни административни услуги на община Радомир и осъществяване на действия за подпомагане на общинската администрация.
За постигане на общата цел са формулирани три конкретни цели:
- Да установи кои са общинските услуги, най-често използвани от жителите на община Радомир, с акцент върху хората с ограничена мобилност (възрастни хора и хора с увреждания);
- Да установи какво възпрепятства жителите на община Радомир и особено хората с ограничена мобилност да използват електронни административни услуги;
- Да повиши информираността и интереса на местните жители за електронните административни услуги.
Обща стойност на проекта е 56 871,72 лв., от които 48 340,96 лв. европейско и 8 530,76 лв. национално съфинансиране.
Повече за проекта можете да прочетете в ИСУН 2020.
------------------
Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Фондация Арт Инициативи и Фондация Център за имиграция и интеграция и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.
Комуникация по проект "Цифрови доброволци" - плакат
Целта на проекта е да допринесе за по-активно преминаване към електронни административни услуги на община Радомир и осъществяване на действия за подпомагане на общинската администрация.
Проектът се изпълнява от Фондация Арт Инициативи в партньорство с Фондация "Център за имиграция и интеграция" и е с финансовата подкрепа на ЕСФ, ОП "Добро управление".
Резултати от проучването в рамките на проект "Цифрови доброволци"
Резултати от проведеното проучване можете да разгледате в презентацията.
Аналитичен доклад за ползване на електронни административни услуги от гражданите
Целта на проекта е да допринесе за по-активно преминаване към електронни административни услуги на община Радомир и осъществяване на действия за подпомагане на общинската администрация.
Проведе се онлайн представяне на резултатите от проучването в рамките на проект "Цифрови доброволци"
На 13 февруари от 11:00 часа бяха представени резултатите от проведеното проучване за най-често използваните услуги в община Радомир. По време на онлайн събитието г-жа Трифонова от Центъра за имиграция и интеграция даде примери как може да се подобри предоставянето на електронни административни услуги и какви пречки екипът е идентифицирал по време на проведеното проучване.
Документален преглед на нагласите към информационните технологии и цифровизацията, проведени в други държави
Документален преглед на изследвания на нагласите към информационните технологии и цифровизацията, проведени в други държави, за поставяне на проучването от качествен тип, предмет на Дейност 2 от проекта, в контекст.
------------------
Методология за провеждане на проучване
Методология за провеждане на проучване от качествен тип на видовете затруднения/опасения, които хората имат по отношение на електронните административни услуги.
Анализ на видовете затруднения на гражданите при ползване на електронни административни услуги
Анализ на видовете затруднения на гражданите при ползване на електронни административни услуги в община Радомир и формулирани препоръки въз основа на направените проучвания и анализа.
Препоръки въз основа на направените проучвания и анализ
------------------
Наръчник за доброволци
Оценка на доброволческата акция
Целта на доброволческата акция беше да повиши информираността и интереса на местните жители към електронните общински административни услуги чрез формиране на група доброволци, които да показват е-услугите на хората на място. Доброволческата акция беше проведена в периода октомври – декември 2023 г. в села на територията на община Радомир. Доброволците оказаха съдействие на жителите на селата да се запознаят с възможностите, които им предоставят е-услугите, да изпробват употребата им и да се уверят в техните предимства.